فروش ویژه دوره ها به مدت محدود

آکادمی رویندی

ابزارها و وسایل کاشت مژه

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

ابزارها و وسایل کاشت مژه

اکستنشن مژه یکی از راه های آسان و کم هزینه برای زیباتر شدن چهره شما می باشد. امروزه بیشتر بانوان که علاقه به کار کردن دارند این حرفه رو به عنوان شغل خود انتخاب می‌کنند.

همانطور که میدانید حرفه اکستنشن مژه مانند بقیه حرفه ها نیاز به گذراندن چندین دوره آموزسی جهت یادگیری دارد. یکی از مهم ترین دوره هایی که یک هنرجو باید بگذراند، شناخت ابزار و تجهیزات مخصوص این حرفه است. اگر علاقمند به حرفه اکستنشن مژه هستید با ما همراه باشد.

 

ابزار مورد نیاز اکستنشن مژه:

در حرفه اکستنشن مژه شناخت و نحوه استفاده از ابزار مورد نیاز این کار بسیار لازم و ضروری است.

پالت های مژه:

یک از ابزار های مهم و حیاتی در کاراکستنشن مژه پالت های مژه هستند. پالت‌های مژه در رنگ های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌گردد. بر روی تمامی پالت های مژه یکسری حروف و عدد وجود دارد و هرکدام از این اعداد و حروف بیانکر سایز و نوع عملکرد مژه های داخل آن پالت مژه است. یکی از این علامت‌ها mm که مخفف کلمه millimeter (میلی متر) است. در پالت‌های مژه یک عدد قبل از mm می‌آید به طور مثال 11mm_10mm_6mm و… که بیانگر طول و انداره قد مژه های داخل پالت میباشد.

برخی از پالت ها دارای چند اندازه به طور مثل از سایز 6mm الی 15mm وجود دارد، اصطلاحاً به این پالت ها پالت های Mix (ترکیبی) می گویند.

حروف‌های دیگری هم بر روی پالت های مژه وجود دارد مانند C_CC_B_D_L_LC_J  البته لازم به ذکر است که بر روی هر پالت فقط یکی از این حروف ها وجود دارد و بیانگر حالت، شکل و فر مژه است.

انواع پنس:

پنس ها یکی ازابزار‌های مهم در کار اکستنشن مژه هستند.پنس ها انواع مختلفی دارند:

  • پنس سوزنی ( Straight Tweezer ) : این مدل از پنس ها دارای سری مستقیم و بسیار نازک هستند. این پنس به دلیل داشتن سری نازک، امکان قرار دادن مژه ها در موقعیت دقیقی را برای شما فراهم می‌کند. از این پنس ها برای قرار دادن مژه های مصنوعی بر روی مژه های طبیعی استفاه می‌شود.

 

  • پنس کروی (Curved Tweezer): این نوع پنس دارای سری خمیده است و این امکان دسترسی به مژه های دو از دید را برای شما فراهم میکند.

 

  • پنس حجم دهنده (Volume Tweezer): این نوع پنس ها دارای سری خاص هستند و امان قرار دادن چند مژه به صورت همزمان را برای شما فراهم میکنند. از این نوع پنس ها برای انواع اکستنشن مژه با حجم بالا استفاده می‌شود.

 

  • پنس اسلانت (L-Shaped Tweezer): این پنس‌ها دارای سری به شکل L هستند و برای قرار دادم مژه های کراس بر روی مژه های طبیعی بسیار مناسب هستند. سری این پنس باعث قراردادم مژه ها به صورت خمیده و طبیعی تر شدن لوک شما میشود.

 

  • پنس فلت (Flat Tweezer): پنس های فلت دارای سری صاف هستند و از آن‌ها برای قرار دادن مژه های مصنوعی برروی مژه های طبیعی به صورت مستقیم، با زاویه صاف استفاده میشود.

 

چسب اکستنشن:

اکستنشن مژه به طور همزمان بر روی دوچشم و در یک جلسه انجام میشود. در این عمل اتصال مژه های مصنوعی بر روی مژه های طبیعی با چسب مخصوص اکستنشن انجام می‌شود. این چسب‌ها دارای فرمولاسیون خاصی هستند وبرای پوست و چشم فرد هیچ ضرری ندارند.

 

  • چسب آکریلیک: این چسب یکی ازمتداول ترین و بهترین چسب ها برای اکستنشن مژه است. چسب اکریلیک به دلیل فرمولاسیونی که دارد از چسبندگی بالا و ماندگاری طولانی برخوردار است.

 

  • چسب رویشی: این نوع چسب ها دارای فرمولاسیون و خواص خاصی هستند که به رشد مژه های طبیعی کمک میکنند. چسب‌های رویشی دارای مواد مغزی هستند که باعث تقویت مژه ها و سلامت آنها میشوند.

 

  • چسب‌های فوق سریع: این نوع چسب ها در زمان کوتاهی خشک میشوند و بلافاصله بعد از استفاده مژه را ثابت میکنند.

 

  • چسب‌های ضد حساسیت: این مدل چسب‌ها برای افرادی که به محصولات چسبی حساسیت دارند بسیار مناسب است. این چسب به دلیل فرمولاسیون خاصی که دارد خطر حساسیت را کاهش داده و برای افرادی که دارای پوست حساس هستند امکان استفاده از مژه مصنوعی را فراهم میکند.

 

پرایمر:

یکی از ابزار های مهم در کار اکستنشن مژه پرامر است. پرایمر باقیمانده مواد آراییشی، چربی، گرد و غبار را از روی مژه ها پاک میکند و باعث بهبود در روند چسبندگی و ماندگاری بالا میشود

 

اسپری یا سرم پاک کننده:

از اسپری یا سرم پاک کننده جهت پاک کردن مژه های اکستنشن شده استفاده میشود. در خرید این محصول دقت زیادی باید کرد زیرا اگر از محصولات  خوب و باکیفیتی استفاده نکنید مژه های شما دچار آسیب می‌شوند.

 

ریموور:

از این محصول جهت ریموو کردن مژه های اکستنشن شده استفاده میشود. ریموور ها با فرمولاسیون خاصی که دارند مژه‌های مصنوعی را بدون آسیب رساندن به مژه های طبیعی جدا میکنند.

 

پد زیر

در هنگام اکستنشن مژه ممکن زیر چشم مشتری کثیف شود. شما با قراردادن یک پد زیر چشم میتوانید از این کار جلوگیری کنید. پد زیر چشم باعث افزایش دقت در کار میشود.

 

فرچه مژه:

از فرچه مژه برای داشتن مژه هایی مرتب و نتیجه ای یک نواخت استفاده میشود. این فرچه در جدا کردن مژه‌ها از هم و مرتب کردن آن‌ها از هم کاربرد بسیار دارد.

 

نبولایزر:

نبولایزر به شما در خشتک شدن سریع تر چسب اکستنشن کمک میکند. این دستگاه با ایجاد بخار سرد باعث خشک شدن سریع چسب میشود. بخار سرد این دستگاه از تحریک و آزار چشم جلوگیری کرده و باعث کاهش حساسسیت چشم میشود.

 

میکروبراش:

میکروبراش وسیله ای کاربردی و مهم در کار اکستنشن مژه است. از این ابزار برای پاک کردن و برداشتن اکستنشن مژه استفاده میشود. با استفاده از میکروبراش شما میتوانید به راحتی مژه های خود را تمیز کنید.

 

چسب نواری سیلیکونی:

از این چسب‌ها جهت نگه داشتن پلک هنگام اکستنشن مژه استفاد ه میشود. چسب های سیلیکونی پلک ها را محکم در جای خود نگه میدارند و مانع جدا شدن یا جابجا شدن آنها در حین کار میشوند.

 

کله مانکن:

کسانی که به تازگی وارد این حرفه شدن و در حال یادگیری این حرفه هستن تهیه کردن یک کله مانکن برایشان لازم و ضروری است، زیرا باید آنقدر بر روی آن عمل اکستنشن را انجام دهند تا بتوانند کاری بینقص و عالی را به مشتری تحویل دهند.

 

اگر شما تازه وارد این حرفه شده اید و قصد خرید لوازم و تجهیزات برای انجام این کار را دارید، توصیه میکنم حتماً از یک فرد متخصص در این حوزه مشورت بگیرید و حتما در باره برند ابزار کار خود اطلاعات لازم را کسب کنید زیرا ابزار بی کیفیت باعث خراب شدن کار شما میشود.

ممنون که تا اینجا همراه ما بودید.

درباره نویسنده



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط



دسته بندی مطالب

محصولات جدید

دوره رایگان اکستنشن مژه
رایــگان
پکیج آموزشی لیفت مژه و لیفت ابرو
تومان
3,900,000
آموزش لیفت مژه
تومان
1,950,000
آموزش اکستنشن مژه
تومان
6,900,000

جستجو کنید ...

تبلیغات